Nie samą naukę żyje uczeń PALO. Projekt „Poza Horyzont” jest „planowanym przedsięwzięciem interdyscyplinarnym, realizowanym przez zespół uczniów liczący od pięciu do siedmiu osób pod opieką nauczycieli, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu z użyciem różnych metod.” Pewna inspiracją dla autorek tego szkolnego projektu było podejście Design Thinking – metoda twórczego rozwiązywania problemów.
Takie cele chcemy osią osiągnąć:
a) rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek,
b) promowanie umiejętności myślenia i działania w sposób kreatywny,
c) stwarzanie wszystkim uczniom szansy połączenia w praktyce nauki z zabawą, emocji z refleksją i wiedzy z wyobraźnią,
d) angażowanie w proces rozwiązywania problemów otwartych – takich, które można rozwiązać na wiele sposobów,
e) odkrywanie w sobie nieznanych talentów i zdobywanie kompetencji na całe życie,
f) zwiększanie kompetencji młodzieży w zakresie wystąpień publicznych oraz ekspresji kulturalnej i artystycznej,
g) integrowanie uczniów poprzez wspólną pracę zespołową doskonaląc i wykorzystując wiedzę oraz umiejętności z różnych dziedzin nauk przyrodniczych, humanistycznych, ekonomicznych,
społecznych, nowych technologii, języków obcych,
h) rozwijanie poczucia własnej wartości, uczenie szacunku i lepszego rozumienia innych – m.in. poprzez odgrywanie ról.